Rate this post

Jak wyłączyć porty USB w systemach Windows?

Jak wylaczyc porty USB w systemach Windows Jak wyłączyć porty USB w systemach Windows?Gdy z jednego komputera korzysta więcej osób, rośnie ryzyko różnego rodzaju infekcji. Częstą drogą są wymienne nośniki podłączane przez porty USB. Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby pod naszą nieobecność na komputerze, uniemożliwić podłączanie jakichkolwiek urządzeń przez port USB. Istniej prosty sposób na wyłączenie portów USB pod kontrolą systemów Windows i aby to zrobić, musimy być oczywiście administratorami w systemie.

Administracyjne uprawnienia są niezbędnym warunkiem, który musi zostać spełniony, aby przedstawiona metoda działała.

Wszystko odbywać się będzie w rejestrze systemowym. Otwieramy menu START i wyszukujemy „regedit„. Na znalezionym wyniku klikamy PPM i wybieramy opcję „Uruchom jako administrator„.

Udajemy się do odpowiedniego klucza, czyli [HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Services\ USBSTOR]. W prawej kolumnie pojawi się kilka wpisów, jednak nas interesuje ten o nazwie „Start„. Otwieramy ten wpis do rejestru i zmieniamy jego wartość w systemie szesnastkowym z domyślnego 3 na 4.

Możemy zamknąć edytor. Teraz każde nowo podłączone urządzenie USB nie powinno zostać odczytane i uruchomione przez system. Wyłączenie portów nie spowoduje wyłączenia klawiatury ani myszki.

Aby przywrócić porty do działania, wystarczy zmienić wartość powyższego wpisu z powrotem na 3.